Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
INSCENOVANÁ FOTOGRAFIE ČESKOSLOVENSKÉ REPUBLIKY V 70. LETECH
DRIENIKOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli inscenované fotografie na poli Československé republiky v 70. letech 20. století. Mezi prvními kroky bude řádně vysvětlena role fotografie ve druhé polovině 20. století. Nastíněny budou též počátky fotografie - průkopníci, rané metody a důležité objevy. Dalším krokem bude náhled do metodologie, a to jak lze nejen s inscenovanou fotografií pracovat. Její následná kategorizace společně s uvedenými příklady fotografů a jejich děl naskytne celistvý pohled na tuto disciplínu. Uvedeny budou i technické možnosti doby. To celé bude přirozeně zasazeno do společenského, historického a kulturního kontextu.
Vybrané role fotografie v matematice v malotřídní školy 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem analyzovala vybrané učebnice matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji se v učebnicích užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Testem jsem porovnala vliv obrázku a fotografie na správnost řešení úloh žáky 2. ročníku ZŠ. Test prokázal že, fotografie má podobný účinek jako obrázek, dále poukázal na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích pro žáky 2. ročníku ZŠ. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná evaluace vytvořených fotografií. Úlohy mohou zlepšit úroveň vyjadřování žáků, přispět k rozvoji jejich zrakového vnímání. Výuka s užíváním fotografií vyučujícího učitele a žáků činí výuku osobní a tím může výrazně zlepšit vtah žáků k předmětu a pozitivně ovlivnit klima třídy....
Vybrané role fotografie v matematice ve 2. ročníku 1. stupně ZŠ
Urbánková, Šárka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tato práce je věnovaná možnostem využití fotografie ve výuce matematiky. V teoretické části jsem shromáždila dostatek podkladů k podmínkám užívání fotografie. V dalším kroku jsem sledovala cíle: provedení analýzy vybraných učebnic matematiky z hlediska užívání fotografie v jejích šesti rolích; zdokumentování vlivu fotografie ve slovních úlohách na jejich řešení, vytvoření úlohy s fotografiemi, které by doplnily mezery jejich užívání v didaktických materiálech. Analýza učebnic ukázala, že nejčastěji užívají fotografie v motivační roli, které nenesou relevantní informace k řešení úlohy. Účinnost užití fotografie je ověřená na několika slovních úlohách, které prokázaly vyšší početnost správných odpovědí a poukázaly na potřebu hledat správný formát, motiv a kvalitu fotografie. Tyto úlohy potvrdily také uchopení desítkové soustavy žáky prostřednictvím modelu peněz. Další část práce je věnovaná tvorbě úloh s fotografií v různých rolích, které se v učebních materiálech vyskytují méně často než role motivační. Úlohy zahrnují řadu různých činností od manipulativních po kreativní. Činnosti s fotografiemi se mohou používat při různých organizacích výuky a jejich užití ve výuce může být velmi rychlé a snadné. Důležitým prvkem je důraz na vlastní tvorbu žáků, prostor pro jejich reprezentaci jevů a společná...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.